VIP och dyra vanor

Jag har precis duschat och väntar in middagen. Oerhört hungrig är jag. Timmarna idag har bara flugit iväg trots att vi har spenderat mest av tiden på stranden. Jag vart så väldigt skrämd idag, låg och vilade och hade pluggat in hörlurarna i öronen för att lyssna vidare på ljudboken. Jag känner att det är en skugga över mig och öppnar ögonen snabbt, med solen i ögonen så skymtar jag något mörkt och stort och ser hur en mörk man lutar sig över mig, och inte bara en man utan en man med en apa på huvudet. Trodde jag skulle skrika rakt ut men satte mig upp väldigt snabbt istället. Jäklar var obehaglig apan var, jag blev väldigt rädd.. 

Nog om det. Jag är lite besviken på Barbados för två delar, jag vet att jag hade blivit varnad men ändå så trodde jag inte det skulle vara så farligt;
1. Det är VIP överallt. Vi kommer ju självklart inte in på klubbarna och hotellen där kändisarna bor på Sandy Lane, kostar ca 15000 svenska kronor per natt för enkla dubbelrum, men vi kommer liksom inte ens ned på stranden. Den är privat på något sätt. 
Stranden vi är på är inte sämre alls men det hade varit kul ändå att vara där. 
Vi har ändå tillgång till vissa ställen men jag gillar inte sättet man behandlar varandra olika på något sätt. Jag kan inte alls se varför jag ska ha förmåner för att jag är vit och varför dem tycker det är vackrare. 

2. Det är så galet dyrt här. Mat och kläder är över det dubbla mot hemma. Det gör att man är liksom inte är så sugen på vissa saker för man skippar nästan hellre. Men så får man inte tänka, vi är ju på semester. Men några exempel är t.ex chipspåse 50 kr, billigaste huset vin för en flaska 150 kr, en snickers 22 kr, en banan 15 kr, en yoghurt (325 G) 40 kr, flip flip i plast 200 kr och det typ sjukaste av allt, kellogs vanliga flingor i ett paket 85 kr(!). Varför detta är för att det är en ö och dem importerar allting. Något som är billigare i Sverige är läsk och alkohol (bara Rom).

Nu blir det middag! Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0