Tar igen sömnlösa dagar och nätter

Sömn är det heligaste jag har. Och det har jag berättat för er förut. Det har jag inte fått tillräckligt denna vecka av. Därav tystnaden. 
Idag är det fredag, det var alltså en vecka sedan bloggning och inlogg på sociala medier. Saker kan chocka mig och det hände, och för att komma ifatt efter sjukdom, dåliga nyheter och annat oskönt så var jag bara tvungen att checka ut, komma igen när jag vilat upp mig. Min dåliga hälsa håller i mig hårt, jag är inte på hemmaplan för dagen, utan jag är på ett bootcamp i Göteborg för att prova min och Bellas idé. Igår var första dagen och ärligt så var det de bästa campet jag vart på någonsin. När jag kommer hem kommer jag inte bara att vara fylld med energi och inspiration, utan jag kommer göra action av min nya drivkraft- fler ungdomar måste få ta del av detta. Vilken otrolig affärsutveckling. Visst är tempot jävligt högt och det gäller att hålla huvudet kallt för att inte tappa tråden men jag får verktyg som jag inte hade vågat hoppats på. 
Jaja nog om det, här kommer lite reflektioner från en tyst vecka: 

- Vad duktig du var Gina som faktiskt kände när en nödlandning var ett faktum, att checka ut och lyssna på sin kropp är inte det lättaste, och tänk att du den här gången gjorde det innan det var för sent. Heja mig! 

- Bär alltid med dig öronproppar, inte bara för att kunna få stillhet i vardagen för att reflektera, utan för att du vet ALDRIG när galna boktanter hoppar på tåget och väsnas som om tåget var chartrat. Eller när du råkar hamna i rummet på bootcampet med partyprinsarna som kommer mitt i natten, andas högt, vrider på sig osv osv. Herregud vad gammal jag börjar bli. 

- gör en bättre analys på hur stor chans/risk det är att bli kontrollerad på spårvagnarna, nu har vi några gånger missåkt utan biljett och det är inte värt den magont och oron för dem minuterna att bli ifrågasatt. 

- våga ställ krav på att nivån ska vara hög på dessa arrangemang, gällande mat, rumfördelning och innehåll. Vi är här för en sak - utvecklas. 

- Dela med dig till människan som ska inspirera dig att den personen lyckas, tänk det inte bara. 

- det här kommer bli en jävligt tuff dag, inte nog med stök i rummet, utan också att brandlarmet på vandrarhemmet gick halv 5 och jag har inte sovit en blund sen dess...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0