Jag gillar politik

Istället för att prata om min stressiga dag så ska jag prata och skriva om ikväll. Jag kom hem, åt lite mat, satte mig i soffan, andades ut och bara loggade ut från all kontakt. Tog en lång dusch, klockan blev sent och nu sitter jag i nattlinne, i vår stora säng och lyssnar på politik. Det har nästan blivit som OS, sportperioden som många följer, först i början tyckte man det var påträngande sen efter ett tag vänjer man sig och innan det tar slut så inser man att det kommer bli ett hål av tomhet. Jag gillar politik, jag gillar att se människor som brinner för det dem gör och jag gillar att man får tycka olika. Jag gillar att ligga i sängen och lyssna, tycka och tänka. För mig själv. Kan vi fortsätta en vecka till eller två? Vill ju det. Måste dem spara dessa bra debatter till sista veckan? Jag vill ha dem lite då och då året runt.


Jag ska förtidsrösta på fredag. Har äntligen bestämt mig om vilket. Har vart kluven kring vilket parti på grund av min hjärtefråga som är utbildning men har bestämt mig för att se helheten och släppa lite på de andra synpunkterna och tyckandet.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0