Första gemensamma affären

Jag blir så ju så jävla glad. Alldeles euforisk känsla. Henrik har en tendens att varje fredag mellan 12-16 komma med så ruskigt bra nyheter. Dagens blev om vår lägenhet. Vi har så lite kvar och några grejer ska bara på plats. 
Men hans nyhet var att lägenheten bredvid är till salu, och för ett bra pris. Men om det är ett bra pris, så förstår jag helt plötsligt vilken sjukt bra affär vi gjorde. Vi hade pluggat på i månader, allt från hur budgivningen bör gå till, vad man ska titta på, vilka nyckeltal i bostadsföreningen vi skulle läsa av, planer framöver för föreningen osv osv. Vi hade gått på många visningar, vissa objekt kände jag så mycket för och vissa inte alls. Sen när vi kom in i lägenheten som sen blev vår så tittade jag och Henrik på varandra och vi förstod direkt att den här ska vi bara ha.  Men hur gör man då för att hålla sig kall? Allt blir som ett spel och de gäller att hitta mäklarens gråzoner och ta övertaget. Det gjorde vi och det var så sjukt strategiskt, varenda drag. 

Min och Henriks första affär, och det blev så galet bra! 
För en månad sen såldes en lägenhet i huset, lika renoverad som den vi bor i, bara den lilla grejen att den för ganska exakt 700 000 kr mer än vad vi köpte vår för. Det är en rätt så bra ökning, eller vad säger ni? ;) 



Den här lägenheten i vårt hus ligger ute nu på Hemnet, utgångspriset är 400 000  kr mer än vad vår var, och det var ungefär samma standard. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0