När pizzasallad blir efterrätt

Dagens lärdom: ställ alltid två väckarklockor varav den ena inte ska vara digital.

Vilket kaosstart på morgonen, jag blir alldeles skakig av att vakna så. Henrik puttade till mig imorse och ville se vad klockan var. 8.40. Jisses, och 3 missade samtal. Från min chef som jag dessutom låst ute. Lånade hennes nycklar  dagen innan och min plan var att vara på jobbet innan 8 så jag skulle släppa in henne. Attans. Jag kastade på mig kläder, packade ned smink, tandborste och borste och cyklade supersnabbt iväg till jobbet. När jag väl gå in på jobbet hade jag ingen frukost i magen och jag hade nog inte vaknat tll riktigt så efter att jag gjort ordning mig så började jag jobba direkt. Jga hade mycket saker jag skulle ta tag i och jäklar vad jag har betat av. Plötsligt var de lunch, fortfarande ingenting i magen. Jag var inte döhungrig utan jag dog typ om jag inte fick mat. Gick till närmaste resturang, ingen jag alls vill rekommendera och på listan finns typ ingenting jag kunde tänka mig att äta. Tillslut tog jag bara något tills jag fick syn på pizzasallad. Jag älskar pizzasallad. Skulle kunna leva på det. 
Tar med mig maten tillbaka till jobbet, har sneglat på pizzasalladen hela lunchen och bestämt mig att jag sparar de goda till sist. Precis som en efterrätt.

Nu äter jag min pizzasallad, efter en halvsnuskig lunch. Gud så gott. Glad och nöjd. För stunden. KRAM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0