Allt handlar om inställning

Igår sa Henrik till mig, "DIn energi tar aldrig slut" när jag ställde mig 20.30 och började förbereda för att måla den andra sidan av nybyggda väggen mellan våra sovrum (inte mitt och Henriks sovrum, vi skulle aldrig ha delade sovrum utan nu menar jag mellan vårt sovrum och gästrummet..) Men energin tar slut, och det gjorde den för länge sen. 
Grejen är att jag vet att de måste göras, och jag vet att vi kommer aldrig att få ordning i lägenheten om vi börjar att känna efter hela tiden när vi orkar saker och inte. Jag har väl aldrig numera lust att ställa mig och måla en vägg, absolut inte om jag har gjort de i två månaders tid. Men vi är så himla nära nu. Snart färdiga. Igår var vi och valde ut garderober från IKEA att ha i sovrummet. Det kommer bli toppen. Antingen kan jag välja att fokusera på att de är kaos hemma (och jag och Henrik som inte har speciellt stökigt hos oss tycker som ni förstår detta är väldigt jobbigt) eller så kan man fokusera på att när detta blir klart så kommer det bli toppen.
Man kan också välja att antingen göra skiten själv (jag kallar det skit för att jag har sträck mig i min handled så hårt som jag jobbat med den där väggen med spackling, slipning och målning och de är skitarbete numera) eller att ta in hantverkare / målare som gör det. Ja, vad tror ni det kostar? Hur mycket som helst. Vi tog t.ex. en offert från ett lokalt bolag på lite olika saker. Att bygga den väggen vi har byggt (tog oss sammanlagt 8 timmar) och gjort jobbet utvändigt med målande m.m. (kommer slutligen ta ca 4 timmar) skulle kosta oss över 15 000 kr. Vet ni hur mycket roligt jag och Henrik kan göra för dem pengarna? t.ex. åka till USA och gå på Six Flags nöjespark. Jag tror jag gör det istället och står ut med sammanlagt 12 timmars skitgöra. 

Vi har varit sjukt strategiska med allt vi valt och hela lägenhetens inköp. Vi vet att vi redan gått 300 000 kr + av köpet och den tanken är rätt nice. Skön kontantinsats till nästa investering. Vi måste tänka positivt. Det är inte kul längre, vi jobbar till kl. 23 på kvällarna och när man snart byggt om en hel lägenhet (förutom badrummet) och ska sen sätta upp IKEAs nya köksluckor i en gammal stomme och de inte fungerar då flippar vi ur, båda två. Men de är okej, jag kan se på Henrik att han är trött och han vet att jag är trött. Därför hjälps vi åt så mycket vi kan. Vi är världens bästa team. Vet inte vad jag hade gjort utan Henrik.

HARD WORK + DREAMS = SUCESS 

Såhär trötta var vi igår, men gud så vi skrattade till Welcome to Sweden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0