Vi är ett team, och tänker lika

Ibland är det så himla bra att ha pojkvännen. Killen som ställer upp och som får mig att skratta.

Idag har vi varit ett riktigt team i lägenheten. Vi har jobbar på och jobbat undan. Fixat och donat och planerat tillsammans. Vilket projekt vi sköter, och det går utmärkt men har ändå varit långt ifrån smärtfritt. Problem har uppstått som de alltid gör och när man har hunnit lösa det ena hittar man ett annat. 
Tillsammans är vi iaf starka.

Men vad mycket man lär känna varandra när man jobbar så mycket ihop. Jag förstår dem par som driver företag tillsammans för om jag funderar på mig och Henrik så hade det funkat riktigt bra. Vi ställer upp för varandra och gör de som är jobbigt varannan gång. 
Jag har en grej nu med allt som jag bara hatar, och det är att slipa. Slipa efter spackel eller slipa för att fixa till. Det är de värsta. Henrik såg lite mulen ut idag när jag frågade om han kunde måla alla kanter med pensel innan man rollar den väggen, då förstod jag att de är hans tråksak. Jag gör det gärna, inte för att jag tycker de är kul utan för att han inte behöver göra de om han inte vill. Vi tänker exakt lika. Och det är så lustigt, för de kommer av sig själv och det är både ovant och lyxigt att ha ett kontinuerligt givande och tagande. 

Ikväll samlade Henrik extra pluspoäng, han erbjöds sig att fixa maten medan jag kunde duscha före. När jag duschat och ätit fick jag en helkropps massage med god bodylotion. Henrik är så noga när han t.ex. ska smörja in mina ben, tror inte han vet om de själv riktigt. Han kan ta i cirklar på samma ställe innan han är nöjd. 

Nu ligger jag totalt färdig i sängen, vilken arbetsdag alltså!
Jag är så glad att jag har min Henrik. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0