Ensam för att rensa

Jag ligger bara och vrider och vänder på mig. Haft en tuff dag. Kan absolut inte sova ikväll. Kände de på mig ikväll, har försökt att göra så många psykiska saker som möjligt för att trötta ut huvudet men de funkar inte. Passade på att massera Henrik innan vi gick och lade oss och gick en med energi i grepp om hans ben och fötter. Han slocknade direkt men inte jag. 
Mitt huvud tuggar och tuggar samma information runt i huvudet likt en dator med virus eller när disketten fastnade och låste datorn som förr i tiden. 

Jag var hos läkaren idag. Jag är på bättringsvägen och fick lite tips och råd för att bli bättre. Dem säger att de är aldrig bra med stress. 
Illamåendet är värre än någonsin då idag tog jag en time out. Klädde på mig jackan, solglasögon och tog med mig ett äpple och gick ned till vattnet, Mälaren som bara är några meter från lägenheten. Satte mig där och tittade, åt  ett kallt äpple (godast när dem är direkt från kylen) och bestämde mig för att ja egen tid. Tänka, rensa, sortera ut och suga in. Jag hade verkligen saknat solen. Började sakna vår hund som dog i höstas också. Flera familjer och par och joggare hade med sina fina hundar vid strandpromenad. 
Ni som har hund, vilken lyx. Ska också jobba mig dit. God natt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0