Lättare att vara själv?

Halva dagen har gått och jag har ägnat stor del av att tänka. Ibland kan det vara skönt att bara tänka igenom saker. 
Jag börjar tänka på att jag saknar Västerås, tänka att det är mycket som händer i höst, tänka vad det är vi ska göra klart i vår lägenhet. Jag och Henrik skulle inreda hallen idag, vi började rita upp olika förslag. Vi tyckte olika, de gör vi nästan alltid.
Idag slutade det dock inge bra. Det ena gick från bordet och vi valde att göra olika saker i en stund. Vi får försöka kompromissa eller något. Jag vet inte om jag gjorde han ledsen men han gjorde mig ledsen så jag tappade suget för allt. Jag kan göra de ibland, för en timme eller två.
Ibland är det komplicerat att vara ett par när man tycker om samma saker. Jag vill inreda på mitt sätt och det är väl samma för honom.
Vi får släppa den diskussionen en stund.   

Jag längtar så mycket till ikväll, hoppas de gör mig på ett bättre humör. Ikväll kommer våra kusiner från Finland, Johan är min kusin och han kommer med sin familj. Det är Tiina som är hans fru och så deras två (helt fantastiska!!) barn, Linda och Noel. Föräldrarna är döva men barnen hör. Dock har barnen finska som modersmål, men Linda, som är knappt 3,5 år kan flytande finska, svenska, finskt teckenspråk och svensk teckenspråk. Helt underbara ungar. Jag och mamma har köpt små presenter till dem. Gud så jag längtar. 

Nu ska jag gå in och säga förlåt till Henrik. Även om det ibland skulle vara lättare att vara själv istället så skulle jag ändå aldrig vilja det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0