Surpuppa

Alltså så här är det idag. Jag är så himla sur nu, jag är sur som en citron och det enda jag gör här hemma är att svära och vara bitter. Jag är sur för att jag är skitvegan, jag är sur för att jag inte får äta kött men den största anledningen varför jag är sur är för att jag är trött. Är det något mina föräldrar sagt sen jag var liten så är det att jag inte fungerar som klokt när jag är trött. Det känns som om jag vet inte vad, varje dag är lite jobbigare. Där är inte så det är nog bara det att det är så himla mycket val i livet nu och jag har inte mod att göra dem, just nu. Mycket på mina axlar och har svårt att sortera ut vad som får ta energi och vad som inte får det. 
Stackars Henrik kan se direkt på mig om jag inte är på humör, han hjälper till med maten, tar all disk och ber mig bara vara för mig själv och varva ned. 
Jag säger till folk som läser min blogg och folk som frågar varför jag bloggar att jag använder det som ett verktyg, en av alla anledningar. Jag får samla mina favorittillfällen på ett ställe och minnas stunderna som om det var igår. Jag har det som affirmation och kan också se vad jag åstadkommer och gör med mina dagar. Det är toppen när man har en blogg. Så vilken stund kan inte bli bättre av att använda den genom att bli glad istället för sura som just nu?

Det här är bilder som får mig att bli glad, skrattig och fnissig. Tack och godnatt för denna dag.

Tomorrowland 2012
 
 Disneyland 2008
 
 Vänner från utbildningen, Erika och Malin
 
 Studenttider 2011
 
 Vi är E.T
 
 Jag och Henrik i London 2012
 
 Fotografering med syster och Ina
 
 Galenpanna
 
 Halloweenfest hos mig 2008
 
 Sommaren 2012 på Gotland
 
Världens finaste och saknade vovve
 
 Min finaste och största kärlek.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0