Hälsa och tack till min kropp

I fredags var jag på en bra föreläsning om tiden. Det var fina Vera från mitt nätverk som delade med sig av kunskap. När jag läste dem första orden som det skulle handla om (min tid, din tid och egen tid) så tänkte jag att jag kunde sitta lugnt. Jag är allt annat än tidsmiljonär och har lärt mig att leva effektivt så jag får de saker jag vill gjorda. Ändå blev det en riktig ahaupplevelse, för jag vet att jag slarvar så mycket med att ha återhämtningstid, och man kan hjälpa kroppen med det och behöver inte bara lämna det åt tiden.
Jag har bestämt mig för att satsa på hälsa fullt ut 2014. Bara sista veckorna har skräpmat hamnat i magen för brist på dålig planering och tid. Så vill jag inte ha det, och bråkar jag med min mage så bråkar den med mig. Jag har en dålig tarmflora och får dålig energi till kroppen av det. Därför har jag bestämt för att prova en detoxbehandling på 10 dagar med start imorgon. När min kropp är frisk och fin är jag alldeles för dålig på att ta hand om den, jag ska leva med den i många år till och vi behöver hjälpas åt att hålla mig fin och frisk.

Behandlingen som jag själv skapat efter rutin och behov handlar om att bara äta närproducerat och från växtriket. Alltså blir det 10 vegandagar. - med massor av grönt.
Ikväll när vi var och storhandlade inför veckan suckade Henrik åt mig. "Varför kan du inte bara äta vanlig husmanskost?" - för att jag förstört min mage med dålig mat och behöver renas. Proritering under dessa dagar kommer att vara yoga, återhämtning och sömn. 

Heja mig! 


Jag går helt i tavlans fotspår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0