Julkänslan försvunnen

Jag får inte någon riktigt julstämning i år. Jag brukar lyxa och vara ledig över jul vilket innebär en hel del julledighet. Ärligt talat har jag gått på ledighet vid lucia dem senaste två åren. Detta år går jag några dagar innan julafton. Jag vet inte varför känslan inte kommer, kanske beror det på;

  • Jag inte har tittat på "Tomten är far till alla barnen" som jag alltid annars gör vid första advent.
  • Inte lagt till någon spelningslista än på spotify som har jullåtar
  • Inte tagit fram granen, och har inte plan på att göra det heller. Jag och Henrik diskuterade över middagen här om dagen att det skulle bli för känsligt.
  • Har ställt in årets pepparkakstävling. Jag och Henrik skapade den och de är ingen tävling utan honom.
  • Inte bakat en enda sak.
  • Inte plockat upp julstjärnorna, i år var jag inte ens med när Henrik gjorde dem.
  • Inte ätit pepparkakor och ädelost.
  • Inte köpt en enda julklapp.
  • Inte bundit någon fin krans och kommer inte heller få göra det.
  • Inte tagit fram någon tomte i lägenheten.
Fick ett mms av mamma och lillasyster om att dem höll på och pyssla hemma. Jag fick sådan hemlängtan. Inte långt kvar nu. På fredag nästa vecka går SAS-planet hem. 
 
Med murgröna givetvis.. 

Hemlängtan.. 

Min julklappsönskan, snälla någon..? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0