Naglar i fokus

Ja, alltså jag gick upp från sängen och bestämde mig för att ha lite hemma-spa här hemma. Lade in hårpackning, lade en ansiktsmask, skrubbade kroppen och fixade mina naglar.Hade nästan glömt bort hur det är att vara ledig och inte ha något som direkt hänger över mig. Någon arbetsuppgift eller bara att göra. 
Iaf, jag har ju lite hemligheter med mina naglar. Jag är ju väldigt tjejig av mig och tycker att fina naglar och sånt är viktigt. Jag har nästan alltid nagellack (alla mina lack står dessutom i kylen, håller så himla mycket längre då!) i väldigt varierande kulörer. Jag är född med tjejernas drömnaglar. Stenhårda och fina i färgen, jag har aldrig brutit en nagel i hela mitt liv. Men grejen är att jag totalt hatar att hålla på med dem. Det är ofta folk frågar varför jag inte sparar ut och har långa naglar men gud, jag orkar inte. Hålla på och slipa och dona. Inte alls min grej. Igår kom Lina förbi som nu är min kompis (som jag lärt känna igenom Henrik), och hon hade sådana där fantasiskt, långa fina naglar av gelé. Jag kände sting av avundsjuka och tänkte att jag kanske också skulle gå och fixa mina iaf. Men jag kan känna att det är så sjukt mycket mer värt att spara dem pengarna till roliga saker istället. Hon gick och gjorde sina naglar för ungefär 700 kr/gång och kanske var 4:e vecka? Men så fina.
 
Jag håller mig till nedklippta naglar i härliga nyanser istället, får se när jag blir mogen att hålla på med naglar. Det är lite vuxenpoäng alltså. 

Rastlös denna lördag? Inte alls, bara skönt avslappnad.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0