Jag tar tag i mina problem

Den här jobbonsdagen var redan över! Galet hur fort tiden går. Idag är jag så stolt över mig själv, jag hade en stor utmaning framför mig idag och jag har verkligen gått ur min komfortabla zon. Det känns underbart. Jag känner mig tre gånger starkare och vet att jag är påväg mot rätt håll.

Min stora utmaning idag var att hålla min första stora föreläsning i mitt liv som var på allvar. Jag har pratat inför många människor förut men jag har inte stått själv i rampljuset och blivit totalt uttittad. Jag älskade det. Jag var så nervös innan. Jag skulle hålla ett seminarium om Trampolinen för ca 50 st lärare, lärare tycker jag är en svår målgrupp. Jag kan prata och jag kan anta men jag vet inte hur de fungerar i verkliga livet eftersom jag inte är med på lektioner själv. Syftet med seminariumet var att informera om Trampolinen och förhoppningsvis inspirera till att få skolan att i framtiden vilja använda sig av Trampolinen som koncept. Trampolinen handlar bland annat om kompetensförsörjning i länet och mitt uppdrag är att matcha företag med högstadieklasser där företagen får följa klassen i alla tre årskurser. I samma veva också göra relevanta inspirationsföreläsningar om företagen för att skapa relevans mellan de man lär sig i skolan till den kompetens som krävs för att jobba på ett företag. 
Jag klarade det, det gick så bra! Jag gjorde en riktigt hjärnsortering i huvudet för att försöka komma ihåg vad vi lärde oss på kommunikationslektionerna på högskolan. Jag är så stolt. Jäklar att jag gjorde det, och bra blev det också.

Utmaning 2 med dagen var att faktiskt be om hjälp. Jag behöver hjälp med att organisera balansen mellan träning, sömn och kost på mitt privata plan. Jag behövde professionell hjälp och kontaktade därför Veronika som jobbar med bland annat detta. Vi satt oss ner en stund och pratade om vart jag vill komma och hur mycket jag är redo att lägga ned. Jag är inte bara orolig för min självkänsla och att jag inte älskar mig själv, men jag är orolig att jag inte investerar i det min kropp behöver - omhändertagande. Så nu har jag bestämt mig, en del av min ekonomi kommer att gå till hälsa och att få mig på spår igen, men också att faktiskt lägga pengar och resurser på att förverkliga mig själv på den biten att bara gilla mig själv och trivas med den jag är. Jag vill bli sund och jag vill ha träning som en del av livsstilen och inte bara som en belastning. Go Gina! Jag är påväg tillbaka!
 
 
Fick lyxchoklad från föreläsningen, man tackar, tur att man har en hemma som tar emot alla sponsorspresenter. (Brukar säga att jag köpt presenter till Henrik som jag egentligen fått av uppdrag ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0