Träning för mig, motivation tack!

Har precis kommit till gymmet, tänkte köra ett pass innan sista mötet för kvällen. Jag är ju ingen gymtjej, det är mycket uppenbart. Dock måste jag ge det en chans, särskilt om jag vill komma dit jag vill. Dock ganska skönt att jag kan gymma samtidigt (cyklar en hel del) som jag bloggar och jobbar. Skönt! 
Ni vet att jag är en tävlingsmänniska, jag  och Henrik ska se vem som klarar mest tappade centermetrar till jul. Jag kommer vinna, lätt. Just för att jag har mer att tappa än honom och att jag har ett jäkla psyke. Det har Henrik också men jag affirmerar nu ;) heja mig! 

Det ska tilläggas att jag gör detta för min skull, jag vill tycka om mig mer. Bli en bästa vän med mig själv. Då måste man göra en rannsakan av sig själv och gå till botten med vad som inte känns bra, med mig är det utmatthet och sättet att se på mig själv. Jag vill orka mer i min karriär och de sättet att få energi är att börja jobba fysiskt, få balans i vardagen och skaffa andningshål. Är det inte fantastiskt att jag har sån självinsikt men att det ska vara så svårt att lyckas med vikt och välmående? Visst?  Det verkar ju vara det svåraste som har hänt mig. Det handlar om ovana, att göra det till vana. 
Jag ska se till att bli tjejen som älskar att motionera och vill prioritera det i sin vardag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0