Totalsemester, över några timmar

Hej hallå alla som läser min blogg. Ibland önskade jag att jag visste åldern på er alla men de är nog bra att jag inte vet den. Från första stund jag startade min blogg så lovade jag att aldrig skriva för läsarna utan bara för mig själv. Det gäller att ta hand om sig själv.
På tal om att ta hand om sig själv, jag hade en riktigt tuff dag igår, man skulle kunna säga att jag bokstavligen stupade i säng 23 med strålande huvudvärk. Huvudvärken höll i sig i natt och övergick till migrän. De gjorde att när jag vaknade imorse, redo för första telefonmötet 7.40 så var jag helt slut. Den lilla energi jag hade kvar samlade jag till att vara kreativ och nogrann på mötet. Det gick hem. Jag kände mig nöjd och tom. Huvudvärken var sämre än någonsin. Jag bestämde mig för att sjukanmäla mig när de var så tydligt att min kropp sa ifrån. (så ja, alla ni som har påpekat att jag verkar jobba ihjäl mig, jag har mod av att säga nej när kroppen säger nej). Konsekvenserna tar jag imorgon.
 
Idag har varit en dag som det var väldigt länge sen jag hade. Jag förbjöd mig själv att jobba hemifrån, använda klockan (till att skapa ångest av vilandet) och tänka på vad jag stoppar i mig. Min kropp behöver semester och då är de från allt. Man skulle kunna uttrycka de så att jag har haft en klassisk sjukdag. Jag har ätit glass medan en romantisk komedi har rullat, jag har gråtit, gråtit lite mer hetsigare, skrattat och dreglat över Pierce Brosnan. Jag har sovit en hel del. 

Henrik kom precis hem och det pirrade till i hela magen. Fortfarande. Han håller på och lagar mat och jag fick lite energi till att blogga. KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0