Dag 1

Idag har jag haft en klassisk sommardag ute på verandan, en glass i handen och en bra bok i knät. Jag har förflyttat mig och solar nu ryggen. Ibland stryker Henrik sina händer på min rygg och det drar ner i tårna på mig. Jag fullkomligt älskar det. Tjocka hunden ligger och småsover under solsängen och man skulle kunna ana att Chip har astma, det låter nämligen så.

Inte förrän man ska klä av sig till bikini inser jag att jag inte gillar min kropp. Sådana tankar totalförbjuder jag i veckorna när jag jobbar just för att jag behöver ha ha den energin och lägga på annat, t.ex. nytänkande eller affärsutveckling. Något annat än att förbjuda vore löjligt, och definitivt osunt för mig själv.
När jag är ledig kommer tankarna fram. Två finns det två alternativ; antingen flyttar jag till ett land där du inte behöver klä av dig (kläder kan dölja allt) eller så gör jag något åt min känsla. Jag väljer det sistnämnda. Jag verkar kunna lyckas med mycket men inte att gå ner i vikt och bli sund, det är ju ganska märkligt. Därför kan väl ni som läsare göra en bedömning nu om ni vill vara med på resan eller inte, för om ni inte vill så sluta läs. Bloggen ska nämligen bli min lösning. Här ska jag ventilera allt från träning och godissug, jag måste enligt mig själv berätta och ventilera i bloggen om jag stoppar i mig något jag inte borde. På detta sätt kommer jag kunna se väldigt tydligt vad jag gör för fel (innerst inne så vet jag. Men vill inte acceptera det) och kanske kan detta vända? Jag har inget att förlora. Bara kunna bli bättre. Jag vill vara nöjd. Men mest av allt vill jag (för mig) klara av den svåraste utmaningen. Gå ner.
Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0