Känslosam födelsedagsstart

Ja, klockan är över tolv och tekniskt sätt är det min födelsedag. Jorden har snurrar 21 varv sedan jag tog mitt första andetag.
Det har varit otroligt tuffa dagar och jag är fantastiskt blödig. Varför jag använder fantastisk och inte fruktansvärd är för att det kan vara positivt att känna mycket. Det gör jag väldigt ofta men hellre det än att leva ett liv och inte känna något alls. Jag har väl aldrig varit tjejen som kan vara lagom.

Det här ska bli min första födelsedag utan mamma och pappa, det är förjävligt. Jag är inte alls hel utan dem. Men jag antar att det är såhär att bli gammal, skapa nya rutiner och vara självständig. Självklart kunde jag inte klippa banden totalt utan bad för mina bara knän till mamma att dem skulle skicka hit älskade syster. Jag vet att det här inte kommer bli som de andra dagarna men de blir bra ändå. Henrik lyckas alltid så jag tvekar inte en enda sekund. Fast jag är trött och inte riktigt frisk så ska vi göra något roligt imorgon, vi siktar mot grönan. Låt mig bli tio igen och äta sockervadd, snurra chokladhjul och åka karuseller så magen krampar av skratt och förtjusning.
Jag är så oerhört tacksam för dem jag har runt omkring mig, vilka underbara människor. Varje dag. Jag njuter (och gråter lite).

Bilden är från min födelsedag 2010, vi firade med fest och bjudning hemma på altanen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0