Foton, målningar och en massa känslor

Vi var länge hos Henriks farmor. Det var mysigt. Hon bjöd på god fika och vi babblade om allt mellan himmel och jord. Det var första gången jag fick träffa hennes pojkvän Bror (inte hennes bror utan han heter Bror) också (låter så roligt när man säger pojkvän när dem är över 80 år?) men dem bor inte ihop, hon säger vän men jag kan sätta alla mina sparade pengar på att det är mer än så. Det ser man när dem tittar på varandra, sånt är gulligt. 
Maj Britt som Henriks farmor är otroligt duktig på att fotografera, hon har en lika vild fantasi som en annan och kan direkt se vad som kan bli motiv. Vi satt i timmar och tittade på fotografier som hon har tagit, jag är imponerad alltså. Jag fick några med mig hem som jag ska förstora upp som tavlor. Det roliga är att Bror är konstnär, hans tavlor passar mig bra då det är mycket abstrakt tänk bakom, sånt gillar jag, när man får luska lite själv vad det föreställer eller vad det ger för känsla. 
Nog om det, det är helg och det blir ingen god mat ikväll om inte jag börjar röra mig mot köket. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0