Jag lever dubbelt

Det är första gången på dagen som jag varvar ner. Jag sitter i mitt älskade vardagsrum, framför något program på tv:n vid namn ICE ROAD TRUCKERS som inte alls faller mig i stilen med en kopp te. Jag saknar Henrik så att jag får ett hål i magen. Jag förstår honom när jag jobbar jämt, kommer hem på kvällarna och vi får äntligen lite tid över. Det kommer alltid vara min svåraste utmaning, att få balans i livet mellan jobb och intressen/familj. På tal om balans så har den här helgen varit knasig. Jag har slängts mellan olika liv, ibland känns det som om jag levde dubbelt. Ena stunden sitter jag på stans finaste och mysigaste restaurang, tillsammans med min underbara rådgivare och hans vänner, en av killarna var den personen som tog Mc Donald's till Sverige, jag kan inte låta bli av att rodna om hur coolt det är. Min haka höll på att åka ner till golvet när jag insåg att jag satt och skålade med honom. I andra stunder står jag som vanliga 20-åriga Gina i kassan på MIO och gör mitt bästa för att folk ska hitta de dem vill ha, andra stunden städar jag badrum medan vår tvätt viks i ett och läggs in i skåpen. Jag älskar nyanser. Jag är ingen medelmänniska och har vetat det länge, jag är extrem och det står jag för. Jag är en tjej som ger allt eller inget och jag är en tjej som har väldigt klart för sig vad hon vill, därav drivkraften. 

Jag är så glad och tacksam för det jag har och vad jag har lärt mig. Verkligen.
Nu har jag tagit en tio minuters paus, dags för att plugga lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0