Vardagen jag älskar

Jag och Henrik ligger i sängen. Eller jag ligger och Henrik sitter vid sängen och svär. Han lånar mina föräldrars samsung tab för att min padda är utlånad till pappa. Henrik är tokig, den fungerar tydligen inte alls som den ska. Den vänds inte när man vinklar den, det går inte ha skal på när man laddar och apparna var inte likadana. Min fina Henrik, ibland är vi som ett gammalt gift par, han ser på massa dokumentärer och jag spelar spindelharpan, läser mail och kikar på lägenheter för att koppla av och varva ned. 
Det är egentligen nu jag tycker om Henrik som mest, vår vardag. När det är full fart och det inte är uppklätt. När det är vanliga dagar och jag får bo med min livs partner. 
God natt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0