Valborg

Det är tisdag och jag har jobbat på hemifrån. Jag har en lunch inbokad vid 12 men innan de ska jag ut en stund tänkte jag.

Jag tycker Valborg är en ganska spännande dag. Alla ser så otroligt olika på dagen. När jag var mindre var Valborg världens partydag, de var alltid svinkallt men ändå tvingades man sig själv ut med de andra. Oftast gick vi bara och drog. Ett år hade jag och min dåvarande bästa kompis middag, vi hade bjudit in våra på G, (jag tror faktiskt inte vi var tillsammans med dem då) och jag fick min första kyss. På Valborgskvällen, på en matta i mörkret till låten Heaven. Hahaha säger jag idag, vilka tonårsdagar!
Numera är de inte partyt som är viktigt, då är de att få se elden. Det har satt sig i mig att jag inte får missa det. Jag vill se eld och äta god mat. Förra året efter en avslutad middag med några vänner så gick jag och Henrik Västerås runt för att se eld. Vi missade alla. Jag var så ledsen. Tårarna rann på vägen hem...

Nu tillbaka till verkligheten, behöver lufta huvudet lite så de blir en promenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0