Kan man få en balkong tro?

Jag håller på att fixa lite hemma, väntar på att det ska komma hit folk och hämta en grej så jag måste hålla mig i lägenheten. Jag jobbar lite och går runt och pysslar lite. Medan jag går runt och fixar så slår det mig hur skönt det ibland kan vara att vara ensam och hur skönt det är att sköta om sina saker hemma. Jag har en lägenhet full med växter och det är så viktigt för mig att dem klarar sig. Ibland när jag har stressiga veckor och jobbar märker jag hur dem kan börja hänga lite och i värsta fall torka ut. Det är min idé att ha levande blommor och växter hemma så det vore både oansvarigt och orättvist att lägga det på Henrik som knappt tycker det är kul. Ibland så önskar jag att jag också var anställd och hade ett jobb. Inte höll på med projekt hit och dit utan att man hade ett arbete att gå till för att sen när det är dags att checka ut för dagen så kan man släppa allt. Bara vara här och nu hemma. Som när man är ledig så är man ledig. Jag kan knappt föreställa mig känslan över att kunna släppa för jag har hela tiden projekt som hänger över mig. Jag har valt det själv och är givetvis medveten om konsekvensera. Jag har ett behov av att utvecklas hela tiden och ställas inför utmaningar och skulle nog inte passa på ett vanligt jobb. Man behöver inte heller välja det ena eller det andra men somliga dagar önskar jag ett annorlunda liv och somliga dagar inte. 
Dagens vill ha är en balkong, i solen, med  massor av växter. 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0