Att ta vara på tiden

Man ska passa sig för att ta saker för givet, det kan liksom ändra sig så snabbt. Jag vet att jag ändå är ganska duktig på att värdesätta det jag har, jag försöker ofta påminna dem omkring mig hur bra och betydelsefulla dem är för mig. Men ibland så missar även jag verkligheten, de är då det slår som ett slag i magen när det helt plötsligt inte var säkert att man hade det man trott. En händelse, ett tänk och några få ord förändrade mina dagar framöver. Vissa kommer ihåg och vissa glömmer den där konsekventanalysen som jag komiskt nog tog upp för någon dag sen. Nu är vi så långt ifrån varandra men jag kan fortfarande minnas varenda min, varenda steg, varenda ord du sa den kvällen. Jag vill vara så nära dig, jag vill säga att du är en av mina bästa och finnas för dig varje dag. Om enkelheten bara tillät. Det kommer tillåtas, bara tids nog. Jag saknar dig, även ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0