Låt tankar bli ord

Jag sitter och funderar på hur jag har det. Jag har lätt att glömma för att jag vill ha mer. Mycket vill ha mer och sån är jag. Det kan vara bra att vilja mera, men det kan också vara farligt att aldrig bli mätt. Henrik brukade i början kommentera ganska ofta att det var en oro att jag aldrig blev mätt, dock har han väl förstått att i dagens läge är det bara till hans fördel.

Ibland är det läskigt hur bra jag känner mig själv, jag bokade den här resan redan i september och det var som att jag visste då att den passar sig alldeles utmärkt nu. Jag känner direkt av när jag krisar lite, det är inget stort men det jag behöver då är att stanna upp, umgås med nära och jobba ur vissa saker.
Jag kan pressa mig själv till mycket men att ha lite för många tankar i skallen kan förstöra mig snabbt.
Jag började redan igår, jag tog en av mina bästa, Sofia, knäckte skalet och hörde mig själv säga vissa saker som jag aldrig trodde skulle komma ur min mun. Så skönt att prata med en lätt person, vad det kan göra skillnad. 24 timmar efteråt går mitt huvud på högvarv och jag känner mig redan positivt laddat att reda ut saker.
Vad ni än gör, låt det inte stanna i ert huvud, låt någon annan hjälpa till att lösa eller coacha. Den enda som sätter spärrarna är du själv.
Hej Gotland och kram från mig ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0