Det är skam att längta till helg

Jag loggar in på Facebook, skrollar bland dagens nyheter och blir en andel provocerad. "längtar till helgen", "måndagsångest", "bara 5 dagar till helg". Får man skriva så? Det är måndag morgon och man längtar till helg? Jag kan bli irriterad och nu kan jag inte låta bli att tycka till. Om en vecka är på 7 dagar och man längtar till helg som består av 2 dagar av veckan, ca 28,5 %. Då kanske man ska börja tänka till, eller? Att faktiskt jobba med något man inte gillar eller ha måndagsångest är att slarva bort sina dagar och sitt liv. Mitt motto är att gå och lägga sig nöjd varje dag, och den enda sätter stopp för det är du själv. Så kom igen, lägg in en växel eller lägg ner. Vem vill ägna ca 71,5% av veckan till att längta efter helg dag ut och dag in? INTE JAG!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0