Dagar som ger mig energi

Är det inte fantastiskt? Efter att jag bollat idéer, för- och nackdelar så gick jag idag ifrån skolan med skolböckerna i min hand och helt nytt ämne för examensarbetet. Och jag är så otroligt nöjd. Det är genuint, bra och väldigt väldigt intressant. Mitt förra ämne var: hur det är att vara 20 år och färdigutbildad i branschen. Där tänkte jag gå in på detaljer som hur man blir bemött, outtalade fördomar och förklara vikten av kunskap, engagemang och erfarenhet vid ung ålder. Nu är det något helt annat jag är inne på, och bra kommer det bli!

Idag efter skolan hade jag möte med Lars Bellin som jag tycker har en stor roll för Västmanlands nytänkande. Vilket möte, när jag gick därifrån bara bubblade det i kroppen. Äntligen en person som dömmer mig efter vad jag säger, vad jag vill och vilken ambition jag har. Jag kan bara såhär på kvällen berättade att det spelar en sådan stor roll vilka människor man har runt omkring sig. Det finns otroligt duktiga människor därute och det är mitt ansvar, ditt ansvar och vårt ansvar att ta vara på dem. Idag ville jag ha hjälp, idag fick jag hjälp. Tack säger jag med ett leende på läpparna. År 2013, jag är så redo för nya tag och nya idéer. Vart jag hamnar låter jag vara osagt. Puss.

P.s Jag är så modig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0