Affirmationens makt

Ni förstår kanske redan vad vi håller på med på arbetspsykologin i skolan, men för er som inte förstår så har vi precis kommit till avsnittet affirmation. Jag är helt såld på ämnet, finns de någon häftigare än att några ord och tankebanor kan ändra en hel människa och vi kan lura våra egna hjärnor! Helt otroligt. Jag vill bara ha mer kunskap, ge mig. 
Vi pratar mycket om medvetenhet i skolan, och jag märker att de finns så många små ting i vardagen som kan göra mig omdevetet irreterad, och det finns så många enkla sätt att ändra dem! I skolan har vi begravt orden "Man" och "Inte" och jag är helt hjärntvättad. Säg aldrig till dig själv vad du INTE ska göra, säg vad du ska göra! (detta kanske mer var riktat till dom som gör som jag, pratar med oss själva)..
Jag ska sluta hjärntvätta er med detta, och faktiskt koppla av lite. Jag har pressat mig själv oerhört högt de dagar som varit, för att inte prata om min frustation igår som släpptes lös när min cykelnyckl gick av i låset.
Mysmys för mig. Ta vara på denna underbara onsdag.
Fina Maria och jag efter en dag i skolan med mental träning!


Flickor som gör mig stark, Emelie och Marthina (som äntligen, snart flyttar till V-ås!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0