Jag och herr teknik var lite på samma planhalva idag, framsteg!

Blev lite senare uppdatering idag, de har varit galet fullt upp. Dagen började med en ny kurs, vi ska läsa mera möteskunskap men den här gången fokus på möten och inställning. Jätterolig och väldigt användbar. Känns kul!
Något jag lärde mig för några år sen var konsekvensanalys. Vad det betyder och hur användbart det verkligen är. Idag är de något jag dagligen håller på med. Kanske inte om smågrejer men de brukar vara bra om man har viktiga val framför sig. Efter det kan jag inte släppa det. Jag minns att jag lärde mig ordet (vet faktiskt inte om de finns ett ord som heter så eller om de är påhittat?!) på en förfest med min dåvarande pojkvän och hans kompisar. En sådan där förfest där alla verkade tänka högt och när alla var som mest kreativa hoppade det ut en och annan analysering ur munnarna. Jaja. Idag (måndag) är de ett års sen jag gick i trean på handel, hade fullt upp med att förbereda julmarknaden för ung företagsamhet och mitt där bland allt gick jag från ”i ett förhållande” till ”singel” (om man nu ska använda facebookspråk). Tiden går så galet fort. Aldrig hade jag väl kunna tänka mig då att jag nu skulle sitta i en nystädad lägenhet med en massa adventsmys. Otroligt. Jaja, det jag ska komma till var att 28 november har blivit ett skräckdatum då jag har haft två riktigt stora kriser vid samma datum, så jag bestämde mig för att göra något riktigt bra av den här dagen; Jag satsade full koncentration i skolan, åkte och köpte lite julklappar med fina och bästa Maria som gav mig energi fast jag absolut egentligen inte orkade, åkte hem, grovstädade hela lägenheten och satte upp julstjärnorna. Så, sprak och tillfredställd och känner mig en aning stolt. Jag ligger efter supermycket med sömn och borde verkligen sova nu. Jag ska ta vara på den här lugna veckan, den kan bli riktigt bra med dessa planer:

  • Tisdag: Skola först, sen åka ner till stan för att köpa apelsiner och pyssla med nejlikor. Sen blir de god middag och massa mys.
  • Onsdag: Skola, sen tjejkväll hos Emelie. Längtar!
  • Torsdag: Hemarbete om hotell. Inga planer för kvällen.
  • Fredag: Skola, sen afterplugg på BMB och därefter verkar de vankas fest. Får finbesök från ön med, hoppas jag! :)
  • Lördag: HEMLIGT. Nej men lär väl bli lördagsgodis? (sen får du själv definera och tolka helt fritt vad det är!)
  • Söndag: Sova. Gud vad jag ska sova.
Puss och godnatt.

 


Kommentarer
Postat av: PFAE

Lördagsgodis, "se på film" ;)

2011-11-29 @ 21:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0