JAG GÖR, OCH JAG GÖR DET BRA

Det är mindre än en månad kvar nu tills stundenten. Känns ju helt sjukt att det är vi i år. Galet, så många år som man bara stått där och tittat och tänkt "om några år är det vår tur". Jag vet att jag inte är ensam om att känna så. Här om dagen skickade vi in vår låt, tänkte att jag skulle hålla lite på den ifall klassen blir sur.

Det har hänt galet mycket sen sist jag skrev. Sånt som lyfter än och sånt som kan sänka än. Jag tänka jag skulle skriva upp lite som jag har fått veta kommer hända och sånt som har hänt. Här kommer en rejäl uppdatering:

  • Jag har fått ett nytt sommarjobb som jag ska dela med mitt andra jobb på Wisby Strand. Så den här sommaren kommer jag vara på Hotel1 och lite på WS. Har redan börjar jobba varje helg, trivs verkligen jättebra och har hittat mina favorittjejer.
  • UF-företaget som jag var delaktig i vann Bästa Hantverk och Miljöpriset. Är precis hemkommer från tävlandet i SM vilket var jättekul. Vi får se vad vi hittar på för prispengarna. Känner jag mig själv rätt kommer en stor del gå till inredning i nya lägenheten.
  • Har haft en ännu mera hektiskt april än jag brukar ha. Tyvärr tyckte jag dagarna bara flöh iväg och alla dessa födelsedagar som jag hann med stannar bara som ett minne. Minns eller la knappt märkte till upplevelsen av själa dagarna. Mycket i huvudet just då? ÅH nej!
  • Jag har skickat in min ansökan till högskola till höst. Av ren protest sökte jag bara till ett program som jag verkligen vill gå; Ledarskap för mötesindrustrin (blandning av konferens och event) för att jag var så säker på att jag kom in. Nej, nu ljuger jag, egentligen är det inte så, men de är det som jag absolut vill läsa, och då ska jag bara komma in!
  • Jag och två till blev uttagna till att representera Gotland i Entrprenörsevenemanget Emax som håller till i Örebro. Ska blir fruktansvärt kul och detta är absolut sommarens höjdpunkt.
  • Jag har hunnit med en klassresa med alla tre handelsklasser. Man var trött, man var glad, man skrattade och man gjode konstiga saker. Med några enkla ord; de var mycket roligare än förväntat!
  • Jag har träffat gamla och nya bekantskaper och verkligen förstått vilka man ska vända sig till och fortsätta hålla kontakten med. Det är ingen nytt att jag inte trivs på Gotland. Men vissa är ändå helt underbara här.
  • Hemma på gården har vi fått en liten fölunge, på mindre än en månad har den hunnit rymma, sprungit halvt över mig och låtit mig klappa den. + Att den är supersöt.
Det kommer komma mer, tänkte att jag skulle forstätta blogga lite nu om vad som händer innan allt händer. Pussspåer sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0