DU OCH DINA BRILLOR

hejhejblogg.
Nästan en hel vecka sen jag bloggade, det är ju inte okej. Jag har haft en bra vecka från förra onsdagen faktiskt. Många bra nyheter med blandade känslor. Jag var också sjuk, men de var inge kul. Annars har det faktiskt hänt en hel del. Jag har överlevt två riktiga mördardagar i skolan, så ikväll, då är mina planer för tillfälligt hemliga, men fan, jag tror det kan bli en bra kväll ändå, trots ändrade planer mot min vilja.
Jag förstår inte vart alla läsare kommer ifrån, och ni stannar kvar, dag ut och dag in. Ganska häftigt. Men säg ingenting till mig vad ni tycker, jag märker det ändå. 
Med andra ord kan man säga att våren är påväg, hur härligt är det inte? Ett vårtecken jag har när en av mina nära vänner, byter om till vårjackan (alltid alldeles för tidigt så hon fryser för mycket) och när hon använder sina stora solglasögon som täcker halva ansiktet. Jag gillar hennes stil, hon är cool när hon har brillor. Jag är ful när jag har brillor. Fast ändå har jag det, för det är skönt, sjukt skönt att gömma sig bakom glas där jag ser ut men ni ser inte mig.
Min vän, min älskade vän. Du förstår mig, du vet att du skulle kunna bli totalt utkonkurrerad, men ända chansen att inte bli de är att inte ifrågesätta det. Därför väljer jag dig, du är klok nog att göra dina drag och du är klok nog som bara är. Som bara yttrar sig om sin åsikt, där du egentligen inte har med saken att göra, när jag vill det. Ändå markerar du så hårt vad som är okej och inte. Ibland blir jag så glad, för dina markeringar får mig och mina val att bli ifrågesatta, det är bra. För ofta är jag bara blind och dum. Fast förresten så handlar det inte om det, jag är som polisen på studenten, jag ser mellan fingrarna.
Men ändå, så tror jag inte på äkta vänskap. Tjejen med krav, som jag brukar kallas. 

Jag känner lite spänning samtidigt som jag är jättenervös. Det börjar dra ihop sig för student, sommar och högskola. Det är mindre än ett halvår, och jag har ingen aning vart jag hamnar, om de är i Sverige eller blir plugg utomlands får framtiden utvisa. Jag som är planeringsfreak?! Hur ska det här gå?
På tal om planering, min kalender är fullbokad i hela mars/april. Dagarna kommer rinna iväg.
Nu ska jag skriva lite på min affärsplan, kommande eget projekt. Sen hoppas vi på en bra kväll, lite nervös faktiskt!
Pusspåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0