16 ÅR GAMMAL OCH MÅNADEN ÄR FEBRUARI

hejhejblogg.
Idag känner jag mig som 16 år gammal igen, ska ju faktiskt fylla 19 år exakt om ett halvår. Jag åkte buss, kändes ur konstigt att sitta där, bakom några 13 åriga tjejer som satt och fnissa hela resan såhär mellan 7 och halv 8 imorse. Galet, att man en gång var sådan.
När jag kom hem lade jag mig i sängen med min systers gamla mobil med mina gamla låtar (hon ska ju alltid ta efter allt från mig;) och det var sån underlig känsla att ligga i min säng, titta upp i taket och bara låta minnena komma fram i huvudet. Jag kände mig sjukt larvig när jag låg i sängen och började skratta för mig själv. Låten var "Homecoming" och det var min absoluta favoritlåt under en tid för ca 2 år sen. Den låten påminner så mycket om när år 09 började, jag gick i ettan, allt man gjorde då var så jävla oklart. Jag minns när jag var ute på promenad med min kusin, och hon ifrågesatte mig hela tiden varför jag var så sprallig. En rodnande jag hade ju lovat att inte berätta för någon haha,  (bröt det redan första kvällen när jag berättade för min mamma) så jag försökte hålla på hemligheten. När hon senare förstod att jag höll på och dejta blev det andra frågor. I slutet råkade jag väl kanske läcka minilite att det var min tränare, och det enda jag fick till svar var: "MEN GINA VAAA? VADÅ? ÄR INTE HAN GAMMAL? HAN ÄR DIN TRÄNARE JU, du är helt galen!". Den enda svaret hon fick av en gapskrattande Gina var "meeeh, det är bara 4 år.." haha, jag kan inte låta bli att småskratta lite nu. Det var en rolig tid. Jag minns också en gång på vår dejt, när allting blev "när man talar om trollen". Vad vi än pratade om så dök det upp. Jag kom ihåg hur nervig jag var att någon skulle se oss, hur kände då han? Haha, och det var faktiskt en gång, ja, som alla vet, är Gotland ganska litet. När vi en gång skulle gå någonstans så ser vi hur en av mina medspelare i laget är en bit bort, då fick både han och jag panik, så vi gjorde som i en gammal film där man är tjuv, ställde oss mot väggen ( jag minns att det var ashalt på vägen så jag höll på att dra omkull i farten) och så minns jag när han tittade in i mina ögon där det bara var bus på gång samtidigt som han höll mig mot väggen och viskade "allvar, ingen får se oss". Läget blev så otroligt seriöst och jag skrattade ännu mer och han med, efter ett gott försök med att säga något klokt till mig. Förbjudet men galet kul.
När jag tänker tillbaka har jag alltid varit en person som ska utmana det mesta. Ingenting är för mig omöjligt och när jag väl ska bevisa det har jag fått tagit några konsekvenser som slag tillbaka.
När jag och mitt ex, vi hade typ dejtat i två veckor så skulle han åka bort. Jag bodde inte i stan och killar är som dom är, problemlösare, så han erbjuder sig att låna ut sin lägenhet dom här 4 dagarna han skulle vara bortrest. Värsta idén fick jag, vi kan ha tjejkväll varje kväll. Första kvällen började med storstädning (ville ju överraska honom tills han kom hem!) sen kom några tjejer förbi för en tjejkväll med mys, då går ju strömmen. Haha, så där satt jag i mörkret med levande ljus och tjejerna försöker få ur mig vems lägenhet det är. Egentligen kan jag tycka nu i efterhand att Frida borde förstått. Det var innebandybollar, klubbor, väskor, träningskläder, priser, medaljer, diplom och mycket mer. Jag minns deras reaktion när jag tillslut släppte bomben. Några gapade bara, typ en av dom var Frida, och några skrek rakt ut. Iaf, tillbaka till kvällen. Den slutade med besök från farbror polis och hot med att bli anmälda.
Jaja, nu ska jag packa ihop väskan till innebandyträning, det ska bli awweeesome! pusspåer.


p.s strömmen hade kommit och ljudet på musiken var kanske lite väl högt får jag erkänna när polisen knackade på dörren.. d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0