Solklar utbildning, bland de bästa jag gjort

Jag har totalt fastnat. Jag visste att det här skulle vara en dag då jag inte har den där ryggsäcken som jag kan öppna och hoppsan så nästan rinner de ut inspiration från den. Men jag tänkte ändå att jag skulle ge dagen ett försök till att plugga. Vi ska skriva en tenta på 4-6 sidor om vad de bästa förutsättningarna är för att få ett bra och levande möte. Jag tänkte jag kunde börja nu, då slipper de ju bli så stressigt sen. Uppgiften i sig själv är perfekt, totalt bra att lära sig så mycket av det. Nej jag är inte ironisk. Det är en jättebra uppgift, kul dessutom! Men jag kan bara inte börja, jag har skrivit en mening och kört fast totalt. Jag bläddrar i mina anteckningar från föregående lektioner, läser, tänker, läser lite mer, tänker ännu en stund, bläddrar i några böcker. Letar efter ordspråk som kan ge mig inspiration. Jag kan de här, ingen tvekan om det. Jag har jobbat lite här och var i branschen, varit på möten som absolut är levande och andra möten som är totalt döda, jag har de matriella, men jag kan inte komma på det där lilla extra. Inte idag. Min skalle låser sig om jag ska börja från andra hållet. Jag vet inte hur många lärare som sagt till mig "Gina, om du vet slutet så skriv då slutet och bygg efter de", eller, "Det är väl klart att du ska börja med syfte, sen målar du ut över de". MEN HALLÅ JAG KAN INTE. De värsta är att jag surar för mig. Inte förrens jag kommit igång och skrivit ett stycke får jag röra mig från bordet, jag får inte ens hämta saft. Jaja, hårda bud här och en jävla massa svammel.
Jag vill att ni ska veta en sak,

Att kämpa mina tre år på gymnasiet, söka min drömutbildning, plugga vidare direkt efter var det bästa beslutet jag gjort i hela mitt liv. Min skola är grym. Min klass är awesome. Kunskapen och de jag tar med mig är svårslaget. Här kommer bilder från dagens promenad. Puss på er.


Ibland tror jag M blir lite irreterad på mig och min mobilkamera.


Vackra skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0