Brist på kommunikation och min hjärnkapacitet

Kommunikationsfel här på Gotland..
Min bror och jag:
Robin: Fan vad hungrig jag är! Vad ska vi göra för mat, lillan ska ha också va?!
Jag: Gör något bara, vi har lite saker i frysen du kan ta fram..
Robin börjar laga mat och jag återgår till min uppsats. Han ställer tre tallrikar på bordet men jag ser bara två tallrikar då den sista står bakom min dator. 

När jag märker hur hungrig jag är så säger jag förtvivlat:
G: Jag ska också ha mat!
R: Här är till mig, Linn och Chip. Förresten, de där är hans plats när du inte är hemma.
Jag kan inget än att börja gapskratta när jag hör det, just för att:
1. Jag har nog inte insett att jag inte bor här och blev helt överraskad när han sa "När du inte är hemma".
2. När fick vi bestämda platser?
3. När började våran hund sitta vid bordet?
4. Jag förstod inte när han skämtade att han dukat till Chip. Snacka om att jag var matarg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0