NOT IN LOVE

hejhejblogg.
En till ont-i-magen dag. För att. Tills idag, tills klockan 11.30 har jag stått på egna ben i ca två veckor och faktiskt fixat det bra enligt mig själv. Har fått i mig lite lite mer mat, har faktiskt kunnat sova mer än 4 timmar per natt. Mycket stolt. Det går ju framåt. Det är ju det man ska se. Man ska vara positiv, precis som att jag är jättepositiv att mina kilon bara rasar iväg, underbart.
Det värsta är mitt sinne, har aldrig känt mig såhär ensam i hela mitt liv, har förlorat en bästa vän. Jag har ingen jag kan dela min vardag med, jag har ingen jag bara kan ringa och någon som bara lyssnar på oviktiga saker bara för att lyssna. Är man van med det i ca 2 år, så är det inte helt lätt att bara vänja sig att vara själv. Jag vet inte hur många gånger jag har tagit upp mobilen, tittat, tänkt och nej, inte skrivit något, inte ringt utan jag har lagt ner den på sin plats i fickan igen. Allt är så svårt, min vardag är jättesvår. Jag har lärt mig att ta vara på det man tycker om. Vissa stunder numera får mig att leva, och känna att jag är glad. Jag sitter faktiskt med ett leende på läpparna trots allt. Som igår, jag pratade i telefon länge, bara pratade om massa framtidsplaner, minnen, inte så långt bort, utan relativt nära, så skönt. Han får mig att må så bra, Tim. Som idag, en kort stund, skrattade jag på lektionen, en vän sa något kul och jag kände att hon är verkligen rolig. Hon gör mig glad. Eller Melissa Horn, hennes musik på dagarna och man överlever, lite.
Jag orkar inte Gotland. Jag har gjort mitt avtryck här. Vill liksom inte, jag vet inte om det är bättre någon annanstans, men det måste det vara. Jag ska bara stå ut i 7 månader till. Sen tar det tid innan jag kommer tillbaka igen. Då åker jag först iväg långt, sen tillbaka till Sverige och pluggar.
Nu försvann allt. Allt jag skulle skriva ner för att bara skriva ut. Struntar totalt i hur många som läser.
Men på något sätt känner jag bara,
we were lovers
now we can’t be friends
fascination ends

Kommentarer
Postat av: freja

vad jobbigt att läsa :( men kämpa på. det finns en hel värld att se utanför Gotland!

2010-12-02 @ 11:28:37
URL: http://frejamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0