KONTAKT ÄR INGET MAN TAPPAR, UTAN NÅGOT MAN VÄLJER

hejhejblogg.
Nu ska jag förebereda er innan ni börjar läsa hela inlägget, att det här kommer bli ett superlångt inlägg, men en liten del av allting. Se och läs!
Jo jag ska börja med att berätta hur rätt en mening var som jag tänkte på. Den löd såhär: Kontakten är ingenting man tappar, det är något man väljer. Jag älskar det citatet, det var i en av alla böcker jag läser som jag hittade det i. Det känns verkligen som om hur upptagen men än är och hur mycket saker man än gör, så blir man aldrig för upptagen för att hålla kontakten men någon. Det är ingen som kräver att man ska ses jämt, höra av varandra varje dag eller ha som ett tvång att veta allt.
Jag tänker tillbaka på en händelse, som hände i somras/höstas, och i den stunden var det verkligen att en kväll, en grej, en timme, en minut, ett ord kunde förändra allt. Vilket det också gjorde. Jag trodde aldrig att vi/du/jag skulle tappa kontakten på grund av en sån grej. Vi var bästa vänner, vänner med undantag, vänner som stod i parentes, för vi visste väl egentligen inte var syftet var. Men den gången valde jag bort dig, jag valde någon annan för att jag var rädd för oss/dig/mig. Jag valde någon annan för att du stod inte längst upp, jag prioriterade en annan person mer än vad jag gjorde med dig. Helt enkelt, jag fick klart att jag älskade någon annan mer.

Nu i efterhand, när jag tänker tillbaka (vilket jag ofta inte gör, försöker undvika det) på allt, så vänder det sig i magen, jag hade kunnat gjort så mycket annorlunda för förebygga alla händelserna. Jag får nästan lite panik i kroppen när jag försöker fumla fram vad som gick snett, vad som flippade ur. Det är så mycket.

Nu är det som att alla kräks på mig och min personlighets för den jag är, jag ser hur ni av avund tycker att jag är riktigt präktig för att mitt liv går runt utan dig/er. Jag kanske har det bäst, allt man kan önska sig. Mitt liv kanske är perfekt, jag kanske vet själv att jag har det bästa runt omkring. Jag kanske orkar med saker jag inte borde, jag lever för nuet och njuter av varenda stund med det jag tycker om. Min livsstil har blivit en helt annan, jag känner mig sund, och har en helt annan bild på livet.
Jag avslutar med ett favoritcitat från mig,
Jag älskar hur du förändrade mitt liv, Mathias.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0