Min sommar 2009

Hejhejblogg.
Nu har jag inte bloggat på mer än en hel månad, är det inte läskigt vad tiden går fort, iaf nu under sommaren.
Som alla andra vet så är detta sista dagen på sommarlovet, jag vet inte om det är bra eller dåligt, positivt eller negativt, skönt eller inte, men ändå, man vill ju ha sommarlov.
Mitt sommarlov har faktiskt varit ett toppenlov, jag har varit lite sjuk men ändå klarat mig bra. Detta sommarlov har dock varit lite annorlunda än dom andra, jag har spenderat mer än mycket tid med min pojkvän, (mitt första sommarlov med pojkvän), mycket tid har gått åt jobbet, och faktiskt så har jag inte festat en enda gång, ingen storfest. Visst har det varit tjejkvällar hit och dit men ändå inget bigparty. Men det är inget som trycker ner mig, har för tillfället inte alls det behovet.
Några speciella sommarminnen har jag faktiskt, alla middagar. Så blir det att jag tänker tillbaka på sommaren 09 så är det alla mysiga middagar med mathias, (både dom som har varit ute och hemma), myskvällarna med middagar med kompisar och min familj. Högt värde på dom måste jag lägga till.
Sen kommer det till punkten vad jag har gjort i sommar, ja, vad har jag gjort egentligen? Som alla andra har jag jobbat, men alldeles lagom, inte för mycket och inte för lite, men ändå pengar i höst. Jag har fått bra tider och har haft kul på jobbet , speciellt alla dagar med Madde.
I början av sommaren spenderade jag mycket av mina helger (då m var ledig) i Nisseviken i hans sommarstuga. Sjukt mysigt, tror det var längesen jag uppskattade varenda lugn minut där ute. Det blev också några dagar i Grynge, sommarstuga nr 2. Mysmys. 
Juli månad blev min familjemånad tror jag, mina släktingar från Finland var här och jag tog det ganska lugnt. Som alltid är ju min födelsedag (24/7), sommarens höjdpunkt, för min del såklart. Årets födelsedag var verkligen på topp i undantag med några saker som jag gärna undvikit. Dagen började hemma med massa paket, helt sjukt mycket paket måste jag säga att jag fick i år. Och den bästa var ju från mathias, den jag fick först :) (måste också berätta att jag inte vet vad jag fått av Nic då hon är otroligt hemlig, tydligen en upplevelse. ) Jag hade lite kalas med min vän Lisa på kvällen hemma hos mig, vi delar dag faktiskt :) Efter en massa tårta och mat och paket så åkte jag och m vidare till Fidepuben där pumpbolaget spelade. Alldeles för mycket fylla och folk men jätte mysigt var det ändå.
Annars då, nu i augusti har allting bara rullat på, jag har tagit det lugnt, tränat och varit väldigt mycket med m. Som en bra avslutning på sommarlovet var jag och Nic uppe och shoppade över dagen. Jag älskar att umgås med henne när man blandar det med shopping. Nej det var verkligen en toppendag.
Nu ser jag framemot hösten, då jag tror det kommer bli en bra höst, nu i slutet på månaden flyttar jag och m ihop i en fin lägenhet på södertorg, mathias har förälskat sig i mitt marsvin så jag tror han också följer med. Jag och Nic väntar fortfarande på ett nervöst svar från praktiken, går allt som det ska blir det en månads praktik i egypten.
I stora drag så fick ni veta det viktigaste om min sommar, här kommer några bilder som påminner mig om olika stunder i somras.

 



I det här inlägget ska jag till slut säga att jag är glad att jag har Nicole, speciellt du, men många fler har gjort min sommar jätte bra.
Pusspåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0