ALLT ÄR INTE SOM DU ANAR

Hejigen

Jag har en stor klump av besvikelse i magen som jag bara vill kasta bort. Ångra att jag träffade dig och dina speciella trix. Jag har ingen aning om vad som pågår och jag önskar bara att det vore som jag vill just för den här gången. Just för att jag har den känslan jag har, och just för att jag bara vill här ifrån.
Jag vill så gärna åka, bara bort. Försvinna under den överskattade kvällens någonsin. Bara åka bort för en vecka och slippa lilla gotland. Slippa hela kvällen där småbarn springer runt på gatan och ser framemot till ett nytt år här. Slippa kvällen som sägs ska bli årets bästa kväll. Nej tack för att vara kvar här. Och ja tack till att slippa gotlandsfolket och möta sådana man aldrig mött förut.
Jag ser framför mig en stor stad som är full med folk. Folk och ett språk man inte är van vid. Vara liten men ändå större än vad jag är och bara låta någon leda mig. Sitta på deras tunnelbana och gå på deras gator och känna att jag lyckades med mitt mål, min lilla dröm som jag bara haft i någon vecka.
Tänk att ha något man blir glad av bara man tänker på det, att få bara se framemot något stort, något cooolt. Något som dom i min andra omgivningen aldrig skulle göra. Allt sådant är så långt ifrån mig, som i en dröm som du vet kan bli sann men är i stortsett helt omöjlig. För här på lilla Gotland, här stannar kunskap, och personer som inte vill eller vågar förrändra sig. Skitsnack är också något vi lever stort för här på lilla ön. Kanske något som en del har närmast hjärtat?
Jag ska göra allt för att få åka. Pleeeeease säg att jag har min tur med mig.


Kommentarer
Postat av: Louisan

Jag håller tummarna för dig, min kusse <3

2008-10-21 @ 13:41:36
Postat av: GINA

tack, för jag tror verkligen det behövs!

2008-10-21 @ 21:07:53
Postat av: KK

Du lär dig uppskatta saker med tiden.

2008-10-22 @ 17:47:35
Postat av: alina

jag tror inte du kommer undan människor som inte vill eller vågar förändra sig eller skitsnacket.. oavsett var du är.

2008-10-24 @ 14:37:03
URL: http://aboutalina.blogg.se/
Postat av: alina

jag tror inte du förstod vad jag sa, det finns såna människor överallt. och skitsnacket.

2008-10-24 @ 19:33:27
URL: http://aboutalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0